Croatian English French German Hungarian Italian Portuguese Spanish

U samom zadnjem djelu projekta djeci smo nastojali otkriti stanare morskih dubina te koje sve postoje polarne životinje i potaknuti ih da nauče nešto o njima. Svoje znanje o njima i interes proširili smo slušajući priče, prateći igrokaz, listajući enciklopedije. Zabavili smo se uz plesanje "Baby shark". U aktivnostima likovnog stvaralaštva djeca su izradila ribu otiskom dlana, hobotnicu kolaž tehnikom, polarnog medvjeda temperom, soba flomasterima, pingvina ljepljenjem vate. Didaktičke igre na temu pratile su formu umetanja, poklapanja, slaganja, igre sjene. Nakon provedbe svih djelova projekta može se zaključiti kako su djeca proširila svoje znanje i spoznaje o raznim životinjama. Tijekom svih djelova projekta djeca su aktivno osluškivala i promatrala prirodu koja nas okružuje. Ponajviše svoje iskustvo obogatila su spoznajom o tome kako brigom za životinje , empatičnim odnosom prema njima možemo stvoriti ugodnije okružje za međusoban suživot u kojem nastojimo i trudimo se činiti nešto dobro, korisno i prihvatljivo.

Gusjenice su nastavile s projektom " životinje" gdje smo spomenuli divlje i šumske životinje. Spoznaju o divljim i šumskim životinjama razvijali smo putem fotografija, edukativnih videozapisa i slikovnica. "Gusjenice" su usvojile puno novih naziva životinja, a zatim i način njihova glasanja. Razvijali smo slušnu percepciju kroz igru u kojoj su djeca slušala zvuk glasanja životinje te trebala pogoditi o kojoj se životinji radi. Kroz različite tjelesne aktivnosti imitirali smo životinje. Od likovnih aktivnosti izradili smo divlje i šumske životinje pomoću otiska dlana, kolaž papirom, flomasterima, bojicama i temperama. Pjevali smo pjesmice te igrali razne pokretne igre koje su kod djece izazvale veliki interes.

Stiglo nam je najljepše i najradosnije vrijeme u godini, vrijeme Adventa ili Došašća kada se pripremamo za rođenje malog Isusa. 

U suradnji s općinom Hlebine i u pratnji brojnih mještana, djeca dječjeg vrtića "Leptirić" uz kratak prigodan program upalili su prvu svijeću na adventskom vijencu ispred galerije Naivnih umjetnosti. 
Paljenje svijeća na adventskom vijencu već nam je postala tradicija na koju se rado odazivamo.

Tema "Šumske životinje u jesen" pokazala se veoma interesantna djeci. Primjetili smo da djeca vrlo često mijenjaju šumske i domaće životinje pa smo na početku odmah objasnili razliku. Kroz raznovrsne poticaje djeca su imala prilike upoznati se sa stanovnicima šume kao što su: medvjed, jež, lisica, vjeverica i sova, no najviše interesa pokazali su za ježa. Većina aktivnosti temeljila se na pobliže upoznavanju staništa u kojem obitavaju spomenute životinje, naročito jež. Njihov pojačani interes za ježa potaknuo je i animirani film "Ježeva kućica", ali i brojalica "Boc, boc iglicama" koju znaju gotovo sva djeca i koju često  na njihov zahtjev brojimo. Izradili smo i našu ježevu kućicu od prirodnih materijala u čije prikupljanje su se uključila i sama djeca. Od umjetničkih aktivnosti treba spomenuti pjesmice koje smo pjevali, a to su: "U šumici zeko", "Vjeverica skače" i "Mi smo šumska družina". Često smo uz pjevanje oponašali  pokrete i glasanje šumskih životinja. Čitali smo enciklopediju "U šumi" te slikovnice "Lisičići" i "Šumske životinje". Plošne lutkice iz  igrokaz "Ježić i vjeverica" djeca su iskoristila za osmišljavanje vlastitog igrokaza i igru. Posebno veselje kod djece je izazvao momenat, prilikom igre u dvorištu, kada su primjetili da je cijeli naš vrtić dekoriran temom jeseni i šumskih životinja.

 
 

Od sveg voća koje djeca imaju prilike konzumirati u vrtiću, najviše vole jesti jabuke. Jabuka se ne naziva bez razloga "kraljicom voća" jer je prepuna vitamina i minerala korisnih za naš organizam. 

Od jabuka se može puno toga napraviti, pa smo zajedno sa Borninom mamom radili kolač od jabuka, prema receptu koji su djeca sama ispisala. Gospođa Ritoša je ujedno Leptirićima predstavila i svoje zanimanje, a to je slastičar te su djeca imala prilike saznati nešto više o njemu. Vladao je veliki interes za uključivanje u sam proces izrade kolača te smo timskim radom i podjelom zaduženja na kraju svi uživali u štrudli s jabukama.
Od ostalih aktivnost, svakodnevno smo pjevali pjesmice "Veliki bratec Ivo" i "Jabučice crvena", naučili kako i gdje rastu jabuke, likovno se izražavali, igrali i šetali.
U priloženoj fotogaleriji možete pogledati sve naše aktivnosti.

"Blago danu koji započinje mirisima kruha,jer ništa tako ne miriši,što god da se skuha."

 
Dani kruha i aktivnosti na temu plodova zemlje tradicionalno se obilježavaju svake godine u našem vrtiću. Važno je djeci objasniti proces nastanka kruha "od polja do stola" kako bi znali od kud dolazi i kako nastaje jedna od najvažnijih namirnica koju svatko od nas svakodnevno konzumira. Kroz raznovrsne poticaje nastojali smo djecu zainteresirati za aktivnosti koje smo za njih pripremili. U istraživačko - spoznajnom centru proučavali smo klas pšenice i klip kukuruza, pisali u brašnu te tako poticali razvoj taktilne percepcije, različite vrste sjemenki nakon proučavanja  iskoristili smo za ukrašavanje peciva koje smo pekli zajedno sa našom tetom kuharicom. Često smo pjevali pjesmicu "Pekar", u likovnim aktivnostima crtali pekarske proizvode, čitali kratke priče i stihove, ponudili djeci brojne stolno - manipulativne igre. Organizirali smo centar "Pekara" u kojem su se djeca svaki dan igrala i kroz koji su se upoznali sa zanimanjem pekar. Svako dijete željelo je sudjelovati u  "runjenju" kukuruza i igri njegovim klipovima. Tjedan bogat aktivnostima upotpunila je i djevojčica Eva koja je sa svojom mamom za svu djecu i odgojiteljice ispekla kiflice. 
 
 

"Nema svijeta ni planete,

gdje ne može stići dijete,
jer sve dječje staze vode,
od igre do slobode.
 
Cvijeće je ukras bašte,
pčela je ukras cvijeta,
a djeca puna mašte,
djeca su ukras svijeta.
 
Lijepe riječi, prve tajne,
i sve želje dječje sjajne,
nek planu, nek' se rode,
od igre do slobode."
 
Ovim prekrasnim stihovima obilježili smo Dječji tjedan, tjedan posvećen promicanju dječjih prava ali obveza u obitelji, vrtiću i društvu općenito.
Ponavljali smo dječji bonton, odnosno kodeks ponašanja, razgovarali o tome kako djeca mogu pomagati odraslima, no najveći naglasak je bio na igri i na pravo djeteta na odrastanje u zajednici u kojoj vlada toplina, ljubav i sigurnost.

Designed by: Logo Georg